• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån med dåligt betyg (behöver råd & tips)

lmea88

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej! Efter över ett år av helvete med lån och spelmissbruk i bagaget inväntar jag nu på att min UC ska se bättre ut och kommer inom de närmsta månaderna försöka få ett samlingslån eller i alla fall försöka samla en del av det. Prognosen är sådär just nu och måendet är i botten.

Jag spelar inte längre då jag inte har något sug och är avstängd via spelpaus.se men däremot sitter jag kvar med en jävla massa skulder vilket jag har ständig ångest över. Vilket också har varit en kamp då jag gjort misslyckande försök att samla via låneföretag med höga räntor.

Jag har i dagsläget ca 330 000 kr synligt på UC samt 80 000 med blandade sms-lån och skitkrediter via Bisnode/Creditsafe (det betyget är dåligt). Har en totalt månadskostnad på typ 8000 kr/mån, får ångest över att ens skriva det då jag har en månadsinkomst på 29 000 kr före skatt. Alla pengar går till lån.

Min tanke är att samla dessa lån med högst ränta och det är helt klart skitlånen nämnda nedan med ränta på 25-39% samt Bluestep. Men är det ens möjligt för mig att låna till detta? Mitt betyg kommer skjutas till höjden på UC? Jag tjänar inte jättebra, men heller inte jättedåligt. Hjälp!

Lån:
Avida - 139 000 - ränta 14% (15 år)
Collector - 98 000 - ränta 14% (15 år)
Bluestep - 83 000 - ränta 25% (10 år)
Bigbank - 14 000 - ränta 14% (15 år)

Resten är skitlån via dom värsta man kan tänka sig: Fairlo, Ferratum Money, Smspengar, Slantar, Extralånet, och Untie.

Årsinkomst 2018 och 2019: 318 000 kr
Underskott: ca 20 000 kr
Lån synligt på UC: ca 330 000 kr
UC-betyg: 7,5%
UC-score: 526 (den stiger sakta)

Antal förfrågningar: 16 st
2 försvinner denna vecka, efter den 17 december har jag 8 st kvar sedan försvinner några i början av 2020. När är läge att söka efter ett samlingslån och var ska jag vända mig? Är så vilsen just nu.

2019-08-22 Advisa
2019-06-20 Advisa
2019-06-20 Zmarta
2019-05-29 Advisa AB
2019-05-03 Freedom Finance Kreditservice AB
2019-03-25 Advisa AB
2019-02-14 Thorn Svenska AB
2019-01-26 Lendo AB/Compricer AB
2018-12-17 Nystart Finans Sverige AB
2018-12-16 Axo Finans AB
2018-12-05 Advisa AB
2018-11-06 Direkto AB
2018-11-01 Lendo AB/Compricer AB
2018-11-01 Sambla AB
2018-09-29 Freedom Finance Kreditservice AB
2018-09-26 Lendo AB/Compricer AB
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Fick du några erbjudanden av Advisa förra månaden?

Du bör vänta ut en hel del förfrågningar, så om du kan hålla dig flytande ett halvår vore det bäst för dina chanser att få ok ränta. Du är ju relativt högt belånad i förhållande till inkomst...
 

lmea88

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Fick du några erbjudanden av Advisa förra månaden?

Du bör vänta ut en hel del förfrågningar, så om du kan hålla dig flytande ett halvår vore det bäst för dina chanser att få ok ränta. Du är ju relativt högt belånad i förhållande till inkomst...

Nej, jag fick avslag direkt.

Jo, det är som sagt tanken. Jag vet dock inte hur många jag ska vänta ut. Min tanke är 7-8? Ja, det är jag medveten om. Håller aktivt på att sänka mina andra kostnader (hitta annat boende med lägre hyra etc).
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Nej, jag fick avslag direkt.

Jo, det är som sagt tanken. Jag vet dock inte hur många jag ska vänta ut. Min tanke är 7-8? Ja, det är jag medveten om. Håller aktivt på att sänka mina andra kostnader (hitta annat boende med lägre hyra etc).

Jag skulle väntat till 25/3, när du har 5 kvar... men ja, svårt att ge något tydligt råd då det alltid finns en massa om och men. Dra iallafall inte iväg någon ny ansökan under 2019...
 

lmea88

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Jag skulle väntat till 25/3, när du har 5 kvar... men ja, svårt att ge något tydligt råd då det alltid finns en massa om och men. Dra iallafall inte iväg någon ny ansökan under 2019...
Okej, ja. Det ser ju allt annat än ljust ut. Ska absolut inte göra en ansökan. Min hobby numera är att logga in på minuc.se för att se om betyget har blivit bättre.
 
G

Groda

Gäst
Poäng: 0
Om du väntar ut tills mars som föreslagits innan.. så kommer även din UC förbättrats avsevärt.. sök då 300k på typ Lendo och ange att hela summan ska gå till att lägga om befintliga lån så ska du nog få erbjudanden på detta.. välj sedan någon av aktörerna som inte aktivt löser lånen åt dig (som betalar ut hela summan direkt till dig). Lös BLUESTEP det första du gör.. fan vilken ränta.. och sedan småkrediterna..

Sitter skälv i samma sits som dig.. pga spel..!!
 

lmea88

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Om du väntar ut tills mars som föreslagits innan.. så kommer även din UC förbättrats avsevärt.. sök då 300k på typ Lendo och ange att hela summan ska gå till att lägga om befintliga lån så ska du nog få erbjudanden på detta.. välj sedan någon av aktörerna som inte aktivt löser lånen åt dig (som betalar ut hela summan direkt till dig). Lös BLUESTEP det första du gör.. fan vilken ränta.. och sedan småkrediterna..

Sitter skälv i samma sits som dig.. pga spel..!!

Ja, det får nog bli så och sedan försöka spara så mycket som det går. Jag måste just nu försöka få ihop en liten buffert så jag klarar eventuell ekonomisk kris under den tiden. Just nu har jag 0 kr på sparkontot. Det suger så in i helvete men jag kan väl krasst säga att min hjärna har blivit som kidnappad av det här spelandet :( och sedan när man vaknar ur bubblan är det ett helvete. Fyfan! Tack för dina råd :)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Tar inte dom UC? Om inte, hur ansöker jag om det? Mitt bisnode-betyg ligger på 6 av 10 men har tyvärr runt 20 förfrågningar.
De tar micro-uc, syns inte för någon. Dessutom kan du ha bättre betyg på den. Skaffa Betalkoll appen. Sök krediten i appen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp